Naplózni kezdtem

2012.08.10. 22:10

Ezt a blog-ot egy edzésnaplónak szánom. Nem tudom mikor ragad majd el a hév, sőt azt sem, hogy kinek szánom igazán. Elsősorban magamnak, aztán meglátjuk.

Rólam annyit kell tudni, hogy érettségiig aktívan sportoltam. Versenyszerűen fociztam, űztem harcművszeteket, szerettem úszni(183 centi 70-73 kg). Majd egyetemre kerülvén jól eltunyultam és abbahagytam mindent. A foci megmaradt hobbi szinten, ugyanis nem voltam alkalmas arra, hogy klasszis focistává váljak. A testem szépen lassan leépült. Ennek már 10 éve. Számítógépen dolgozok (mint oly sokan mások) és ez napi 8-12 óra üléssel jár. Mikor mennyi, az nem tőlem függ. Mindezek után levezetésképpen még órákat játszok otthon. Persze azért járok el szórakozni, voltam nyáron két fesztiválon is, nyaralni erre-arra, úgyhogy nem vagyok az a tipikus geek, csak a hétköznapjaimon.

Régóta érlelődik bennem, hogy valamit kéne csinálni, újra kéne kezdeni. Eljártam például gyúrni. Volt felvezető időszak mielőtt a súlyokkal dolgoztunk volna. Rúddal nyomtam fekve. Azaz A Rúddal. Az 20 kiló. Volt egy teljes edzésprogram amit összeraktunk mell, hát, has, láb stb. Eljutottam fekve nyomásban 30 kőkemény kilóig és elkezdett fájni minden ízületem, derekam. Pedig nem rohantam sehova, még egy személyi edző is azt mondta, hogy vállalhatnék többet. Úgyhogy ezt is ráhagytam. Nem is olyan régen viszont megismerkedtem egy fickóval akinek szép arányos teste volt. Kábé olyan mint nekem 10 éve. Igazából nem is kérdeztem, de valahogy kiderült róla, hogy ezt a "Fegyencedzés" programot csinálja. Miután ezt megtudtam, hónapokig nem is érdekelt a dolog. Elvoltam esténként a rakétavetőimmel, meg a sárkányaimmal, hétvégéken meg a haverokkal, meg hetente egy kispályás focival. Ahol azért hajtottam rendesen, de attól még szépen rám rakódott egy bő 10-12 kilónyi háj(84 kg, szóval azért nem lettem hordóhasú). Egyszer megsérültem. Ekkor fejbecsapott a gondolat, hogy az összes focis sérülésem a hobbimeccseken szereztem, olyan helyzetekben, amikben régen még csak a fájdalom szele sem érintett meg. Valahogy összekapcsoltam ezt a sérülékenységem az edzettségi szintemmel. Kicsit kutattam a net-en és bizony nem jártam messze a valóságtól. Ekkor kerestem rá erre a könyvre(mert miért ne) és mit ne mondjak nagyon megtetszett. Versenyzett az úszással egy darabig, mert az igen jót tesz a hátnak, pláne ennyi ülés után. De főleg az "igénytelensége" miatt a fegyencedzés győzött. Tulajdonképpen az igazi lökést az adta amikor rákerestem John Grimek-re meg Charles Atlas-ra (igaziból minden emberre rákerestem, de ez a két ember felbukkan a modern testépítő könyvekben is). Főleg Atlas életrajzi filmjére, de nem tudok olaszul ezért inkább csak az angolul beszélő interjúalanyok szövegére voltam kíváncsi. Mint például Arnold Schwarznegger. Amikor jobban utánanéztem, azt tapasztaltam, hogy számtalan ehhez hasonló blog létezik és még több egyéb anyag ami a calisthenic-el foglalkozik. Éppen egy húzódásban szenvedtem úgyhogy volt idő olvasni és végre félretettem az éjszakai lődözést. Reggelre szépen végig is vettem az egész fegyencedzést. Elolvastam mindent, kivéve a gyakorlatokat a 2. lépéstől. A mesterhatos bevezetőit mindet, de mivel a szerző hónapos és éves munkákról beszélt (néhai sportolói múltamból emlékszem hány nyári alapozásba és szezonba került, hogy végig bírjak 90 percet nagypályán) úgy voltam vele, hogy azokra jó darabig nem lesz szükségem. Mondanom se kell másnap milyen kialvatlanul, de annál motiváltabban kezdtem bele a napi rutinba.

El is kezdtem. Utánanéztem, hogy egy sérüléssel, van-e értelme edzeni és sok olyan egybehangzó véleményt olvastam és hallottam, hogy a gyógyulási periódusban igenis kell. No nem a sérült résszel, hanem minden mással, hogy szépen vér toluljon a területre, jobban, gyakrabban cserélődjön az ízületi folyadék stb. Szóval nem szabad túlpihentetni.

Fásli a bokára szépen okosan óvatosan. Kezdjünk egy "friss hús" programmal, mindenből az első lépés kezdő szinten. Első gyakorlat fekvőtámasz falnál. Hogy volt ? 2-1-2, kilégzés-belégzés aha. Testsúly az egészséges lábon. 1 és 2 és ... hogy a francba toltam ki 50-70 darab teljes fekvőt seiken-en a kyu vizsgákra?! Ja, 10-12 éve akkor hagyjuk :D. A szerző azt írja, hogy 2-3 edzősorozatot javasol tehát kezdőszint 2-3*1*10 "falifekvő". Hát kemény volt. A többi gyakorlattal is megszenvedtem. A bokám 1 hét alatt teljesen rendbe jött, azóta is köszöni szépen jól van. Ennek lassan két hónapja. Áttértem heti 3 napi edzésre azóta, de abból visszavettem, mert sok helyre kellett szaladgálnom ahol biza inni volt kötelező. Vannak ilyen alkalmak amikor keveset sem utasíthatsz vissza, mert a családi békének annyi. Én meg akkor, ha már ingyen van, csapjunk bele. De a pia meg az edzés nem barátok. Úgyhogy heti kettőbe fogom tolni még legalább 5 hétig (bár lehet hogy csak 4). 

Nem vezettem naplót egy darabig, mert vagy 4-5 edzésig mindenből a kezdő legalját csináltam. De amióta kicsit megerősödtem elkezdtem emelni az ismétlésszámon és a sorozatokon: 1 héttel ez előtt, mégis mennyit csináltam ? Ekkor már tudtam, hogy kell az a napló ami ez lesz.

Hol állok most ?

Fekvőtámasz: 1. lépés, 4*12 + 1*15. tehát valahol a kezdő és a középhaladó szint között. Az az igazság, hogy betartom, hogy ami izomlázat okoz az túl sok. "Hagyok erőt a bankban". Ezért inkább sorozatot adtam hozzá mert érzem, hogy több kell már a 3*11-nél viszont nagyobb ismétlés számmal izomlázam volt. Úgyhogy tettem be még 1 sorozatot és a következő héten még egyet. Bejött. A középhaladó úgy is 2-3*2*25 ismétlés, úgyhogy majd szépen elkonvergálok oda.

Lábemelés: 1. lépés 2*14 + 1* 17. Azaz lassan emelkedünk a következő szint felé. Gyenge hasam még egy gyermekkori sérvműtét is hátráltatja. Hogy tudtam anno... áh ezt a mondatot már be se fejezem.

Guggolás: 1. lépés, azaz gyertya 3*14. Na ezt súlyfelesleggel csinálni: "Fantasztikus élmény". Az utolsó két alkalommal próbáltam meg ismétlésszámot emelni és bejött ez is.

Húzóckodás: 1. lépés, 5*25+1*30 ezzel haladok a legjobban. Gondolom azért mert ez a legkönnyebb. Ennek a haladó szintje 2-3*3*40 Talán ez lesz az első gyakorlat amiből először szintet tudok lépni.

Rövid töredéke nemrég elkezdett naplómnak amit itt fogok folytatni:

"2012.07.30.
függőleges húz: 6*21
utolsó sorozat:  25
Gyertya 3*13

2012.08.03.
Fekvő falnál 5*11
lábemelés 3*13 kiment minden sorozat szabályosan

2012.08.06.
terv: fugghuz 6*25
Gyertya 3*14 de legalabb az utolso sorozatlegyen 14.
gyertya kiment.
fugghuz 5*25 es 1*30 ha nem lesz izomlazam akkor terv kov hetre 5*28+1*30

2012.08.10.
fekvo falnal 4*12 kiment + 1*15 + 3 darabot kiprobaltam a masodik lepesbol
labemeles 2*14 kiment + 1* 17 -> 2*15+1*18"


Az edzés vagy mondjuk inkább a testmozgás hatásait már most érzem. Megosztok veletek párat. Első s talán legfontosabb, leghasznosabb, az ülőmunkától új érzésként rám köszöntő derékfájás a 3. héten megszűnt létezni. A számítógép használat okán előkerülő csukló és könyöksajgás a 4. héten megszűnt. Továbbá a szétfocizott, szétrugdosott térdeim sajgása enyhült. A 4. héten kipróbáltam 1 ismétlést a fekvőtámasz 2. lépéséből és nagyon nehéz volt megcsinálni, ma viszont már sikerült hármat is! Az eredményen felbuzdulva le is jegeltem a témát a rendes szintlépésig. Javult a testtartásom. Persze mindez bekövetkezhet más mozgásformáktól is, vagy attól a ténytől, hogy kezdtem a testemmel valamit. Megfogadtam a szerző tanácsát, hogy amíg túlsúlyos az ember segít ha reggel éhgyomorra edz. Ez nem volt új dolog, focin is ez volt a módszer. Úgyhogy nyomtam ezekben a szörnyű nyári melegekben is. Bónuszként odasúgták barátnőmnek, hogy milyen sokat fogytam. Ezt ő stikában osztotta meg velem, ráálltam a mérlegre és mit látok ? Pontosan ugyanannyi vagyok amennyi 2 hónappal ez előtt. Azt hiszem elkezdődött a (vissza)változás.


Beszereztem a Fegy. 2-t is és rátaláltam a "Hármas Befutó" névre keresztelt nyújtási gyakorlatokra. Jé, hát ez jóga!(ahogy a szerző is említi) Fantasztikus, 2 perc alatt mennyire fel tud szabadítani ez a rövid gyakorlatsor. Ezt csinálni is fogom, az edzések mellett folyamatosan, talán 2 vagy 3 naponta. Ha már nem lesz elég, vagy többet akarok akkor majd kicsit kiművelem magam jógából.

Céljaim is lettek. Rövidtávon amikor lemegy ez a hónap és kikecmergek ebből a sok programból s tennivalóból, veszek egy bérletet és beteszek egy úszónapot. Foci amúgy is lesz heti egyszer. Végcél, mesterhatosból mindből eljutni a mesterlépések legvégére. Szerintem benne lesz vagy 2-3évnyi munka, de ez csak tipp, lehet hogy több.


A többi írásom nem hinném, hogy ilyen hosszú lesz, de majd meglátjuk. A tapasztalataimat is le akarom írni, legyen meg, lássam mennyire haladok s milyen vakvágányokra kerültem(meg legfőképpen miért).

Egyeseknek ez a tény talán vicces, de nekem HURRÁ: Akarosszékből felkeltem!

A bejegyzés trackback címe:

https://fotelworkout.blog.hu/api/trackback/id/tr314705975

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DonJak 2012.12.17. 23:54:30

Kitartás, és nagyon jól csinálod! Hajrá mozgás! :) Munkámból kifolyólag(sokat kell gép előtt ülnöm) nem mindig van időm ennyit mozogni,nagy pörgés,határidők,bla bla... és gyakran fáj a derekam. Lehet kipróbálok valami egyelőre kényelmesebbet, amíg nem tudok mozogni... talán hőterápia :)

Sophie87 2012.12.19. 15:27:58

A hőterápia nagyon nagyon jó! És emellett még ha havonta megmasszíroztatja magát az ember, szintén sokat segít!
süti beállítások módosítása